Sunday, July 12, 2009

hujung minggu nan indah

Walaupun cuti hanya 1 1/2 hari je, tp ada gak progress sikit2 untuk persiapan menyambut kelahiran baby baru ni. Baju2 lama Auni yang masih elok sudah dibasuh dan dilipat. Kususun elok2 dalam bekas bertutup. Baju2 yang baru dibeli pun sudah dibasuh tapi tak lipat lagi, tunggu proses pengeringan. Beg juga dah ada 2. 1 tu beli untuk dibawa ke hospital. 1 lagi beg Auni yang dulu masih elok untuk dibawa berjalan2 (g kinik, shoping etc).

Sabtu malam Ahad, kami duduk di rumah. Plan nye nak keluar pegi makan tapi semuanya tak menepati citarasaku. Sedang mencari medan ikan bakar di area KL @ Selangor, tapi lokasinya semua jauh2. x jadi pegi. Kami berbincang untuk buat sendiri ikan bakar di rumah pada keesokannya.

Ini lah hasilnya. Kami makan tengahari kul 5 ptg. sebabnya kami bangun lewat, lepas subuh masing2 tertido dan bangkit semula kul 11 pg. So kelam kabut gak nak g pasar cari ikan2 yang nak dibakar. Walaupun kepenatan, kami puas dengan hidangan yang kami sediakan sendiri.


Ni beg Auni, masih elok lagi. Ku sudah basuh bersih2. Blh digunakan utk dibawa berjalan2 nati.


Beg ni plak baru beli. Nati bleh letak baju2 yg nak dibawa masuk hospital. Letak dalam keta siap2.

Ni baju2 Auni yang sudah dibasuh dan dilipat, termasuk kain lampin, mitten n booties. dan barut.
Yang ni plak baju2 baru yang sedang dalam proses pengeringan. Masa nak sidai, abang dah start mula membakar. So untuk mengelakkan terkena asap2 barbeque tu kuangkat dah sidai di dalam rumah.


Auni sibuk menemani Babah membuat BBQ..

Ikan merah...sedapppp


Ayam yang sudah dibakar dan sedia untuk dimakan...

Yang lain2, jemputlah makan ye.

No comments: