Wednesday, September 30, 2009

Citer pantang dan raya

Sepanjang pantang pada bulan bulan ramadhan ni sangat2 menguji kesabaranku untuk makan makanan kegemaranku. Paling aku terliur ialah air2 sejuk yang meriah dengan warna warninya terutama air teh bunga. Inilah air yang aku idam masa mengandung tapi tak dapat..tapi masa pantang tu curi2 gak minum air tu setakat seteguk je basahkan tekak. pahtu cepat2 minum kopi radix takut masuk angin..Seperti pantang Auni 4 thn yg lalu, tido malamku asyik terganggu dengan rengekan si kecik. 4-5 kali juga terbangun utk susukannya dan tukar lampin. Aku berpantang di rumah mak selama 30 hari. lepastu balik berpantang umah sdri. sungguh mencabar bila berpantang sdrian. xde sape nak tengok kan si kecik bila aku tengah uruskandiriku(mandi, bertungku, berbarut) terutama bila abang dah start keje..

Memandangkan aku masih berpantang lagi, Raya pun x kemana. Orang lain sonok gi jalan raya aku duduk umah melayan si kecik. tapi raya pertama tu aku gi beraya di umah jiran sebelah umah mak dan kawan kami di utm, Azrin. tu pun sekejap je x le g lama2... Hari ni pantang hari yang ke 38. Lagi 6 hari nak habis pantang. Lepas habis pantang boleh le beraya sakan. Kutip duit raya untuk anak2 ku.


Hari Isnin aritu (hari yg ke 36) aku ke kinik untuk monthly check-up Ammar. Wah, berat Ammar sudh melebihi 5kg. Bayangkan masa lahir tu 2.81kg saja tapi selepas 36 hari beratnya 5.2kg. terkejut gak aku bila diberitahu nurse pasl beratnya.. xpe la asalkan dia sihat.. Gambar x sempat nak upload kat sini. lain kali aku update gambarnya..

ok...lain kali sambung lagi

4 comments:

malkomal said...

timah.. Selamat Hari Raya.. eh baby dah sebulan ek.. baby boy? sepasang lah.. alhamdulillah.. congrats congrats..

ct said...

tq..mal, bila nak tambah lagi?

Norazita Binti Ab Aziz said...

selamat hari raya timah...
wah semangat dah baby...
boleh tahan sebulan naik 2 kg lebih eks..azzam pun tak naik mcm tue byk..azzam sebulan naik beberapa ratus gram jer..tapi sekarang (dah 3 bulan nie.berat azzam dah 7.3kg..hm..semangat abis..x larat nak dukung dah).apa2 pun cograte n take care...salam lebaran n maaf zahir batin dr kami sekeluarga...

ct said...

a'a..nor..dia nyusu badan sepenuhnya tu. x campur susu apa2 lg..mmg beza la dr lahir kecik n comelnye je. tp skrg ni dah montel..