Friday, October 23, 2009

Kursus Dalam Cuti Bersalin

Sepatutnya harini 23/10 aku dah start keje selepas cuti bersalin selama 60hari. Tetapi aku dipanggil oleh GB utk menghadiri kursus pada 21&22/10. 2 hari sebelum cuti pantang habis. Memandangkan kusus tu khas utk guru PK so xleh nak ganti dgn cikgu lain. so, terpaksala aku menghadiri kusus tersebut di Selayang. Kira kusus dalam cuti bersalin la ni.

Disebabkan cuti bersalinku diambil 2hari utk menghadiri kusus tu so, aku dapat 2 hari cuti ganti. Satu hari aku amik harini sehari lagi emm.. tak tahu lagi. Lagipun lagi 3-4mggu dah nak cuti sekolah pulak. Tengoklah ye, rasa2 macam malas nak g sekolah baru amik cuti tu.

so far, selepas 2 hari tinggalkan baby di umah mak, xde masalah dengan stok susu EBMku. Alhamdulillah, baby tiada mslh menggunakan botol susu sebab sudah dilatih seminggu sebelum start keje. Malam pula, dia masih mahu menyusu badan.

sedikit info tentang kusus tu....
kami guru2 PK didedahkan ttg ciri2 murid berkeperluan khas eg disleksia, autisme, mslh tingkah laku etc. kalo ada ciri2 murid PK yg ada ciri2 tersebut perlu dilakukan "sesuatu" kepada mereka2 ini.
Rasanya, x rugi pun g kusus tu, memandangkn aku ni baru lg dalam bidang perguruan mmg patut la pegi. TQ pd pn habsah, pn jariyati, en yusof n mr david seta pihak IPIK yg menganjurkn kusus ni.


No comments: